Garantie en service
Wat te doen bij schade?
Schade is een zeer vervelende kwestie en helaas niet altijd te voorkomen. Controleer daarom bij ontvangst van uw bestelling de producten altijd goed. Mocht er onverhoopt een schade zijn ontstaan aan een van de artikelen uit uw bestelling, meld deze dan via het formulier Service Aanvraag of een email te sturen naar aftersales@briljantsanitair.nl. Hoe eerder u de schade meldt, des te eerder de schade kan worden opgelost. Stuur altijd foto’s van de schade mee, zodat we de schade juist kunnen beoordelen.
Onze Klachtafhandeling
Service- en Klanttevredenheid zijn kernwaarden die de basis vormen van ons bedrijf. Mocht u onverhoopt toch een slechte ervaring hebben met uw bestelling of onze service dan horen wij dat graag. Wij doen er alles aan om uw klachten te verhelpen. U kunt uw klachten richten aan de afdeling Aftersales. Wij behandelen uw klacht altijd binnen 5 werkdagen. Onze klantenservice is bereikbaar via het Service aanvraag formulier. Voor een correcte en snelle afhandeling dient u het service aanvraag formulier zo compleet mogelijk in te vullen. In veel gevallen helpt het om foto’s toe te voegen.
Bent u uiteindelijk niet tevreden met het antwoord van een van onze medewerkers, dan kunt u uw klacht schriftelijk indienen bij onze directie. Dit kan uitsluitend schriftelijk naar het volgende adres:
Sanitaireiland
T.a.v. de directie
Garststraat 9 b
4021 AB Maurik
Garantie
Alle producten die Sanitaireiland via de webwinkel verkoopt hebben een geldige fabrieksgarantie. Per merk en product kan dit oplopen tot maar liefst 10 jaar. Mocht u hiervan gebruik willen maken, dan kunt u een service aanvraag invullen met uw gegevens en garantiegeval. Naast de fabrieksgarantie gelden onverminderd de wettelijke rechten omtrent garantie en conformiteit. Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene moet doen wat u er in alle redelijkheid van mag verwachten.
Garantiebepalingen
1. De garantietermijn gaat in op de eerste dag van levering van het product. Voor het doen gelden van een aanspraak op garantie moet de rekening, waaruit de aankoopdatum moet blijken, ten aller tijden overlegd worden. De garantietermijn wordt door een reparatie of onderdelenlevering in de garantietijd noch vernieuwd noch verlengd.
2. Van garantie is uitgesloten:
- De normale slijtage van materialen of onderdelen die aan normale slijtage onderhevig zijn.
- Een schade, gebrek of storing welke te wijten is aan een van buiten komende oorzaak of onjuist gebruik door de consument dan wel diens ondergeschikten en/of de eindgebruiker. Als oorzaak van buitenaf wordt mede verstaan de agressiviteit van water en de als gevolg daarvan opgetreden schade of storing.
- Het artikel dient vóór montage gecontroleerd te worden op compleetheid en eventuele schade. Nadien het product is geïnstalleerd, zijn wij niet meer aansprakelijk voor enigerlei schade/gebreken.
- Montage- en demontagekosten vallen niet onder de garantie; de kosten die direct of indirect voortvloeien uit montage of demontage vallen eveneens niet onder de garantie.
3. De garantie omvat de volgende punten: Indien de klachten gegrond zijn, behoudt Sanitaireiland het recht een keuze te maken tussen het herstellen van de schade, het vervangen van het product of het vergoeden van de eventuele minderwaarde.
4. In die gevallen waarin de producten, welke vervangen dienen te worden niet meer in het leveringsprogramma zijn opgenomen, zal door Sanitaireiland een alternatief worden aangeboden welke qua design het meest overeenkomt met het oorspronkelijke artikel.
5. Na het indienen van een klacht, hetgeen direct na constatering dient te geschieden, zal door Sanitaireiland meteen na registratie een onderzoek worden ingesteld en zal Sanitaireiland zo snel mogelijk, afhankelijk van de eventuele levertijden een oplossing aanbieden, mits dit overeen komt met de bevindingen.
6. Voor gevolgschade, voorvloeiend uit een defect en/of mankement, foutieve installatie en/of plaatsing/gebruik is Sanitaireiland nimmer aansprakelijk.
Bekijk meer
Badkamer showroom Maurik
Briljant Sanitair
Garststraat 9b
4021 AB Maurik
info@sanitaireiland.nl